Jutalom tábla használata – egy pozitív nevelési eszköz
Kisgyermeked van és nálatok is probléma a hisztik vagy a rosszalkodások kezelése? Már több helyen utána olvastál, mindenfélét kipróbáltál de nem igazán működött semmmi? Adj egy esélyt a pozitív nevelésen alapuló ösztönző táblának és játékkal, apró kis jutalmazással próbáljátok meg kezelni a problémás dolgokat.
A jutalom tábla kiváló ösztönző lehet minden kisgyermek számára, mert egyrészt játszani lehet vele, mint egy társasjátékkal, másrészt pedig minden nap meg lesz a jutalom öröme, ha új korongot tehet fel a táblára.
Az ösztönző tábla előkészítése:
Első lépésként írjátok fel a gyermek nevét a tábla tetejére (sima golyóstollal írható a tábla) és helyezzétek a hűtőre.
Mielőtt elkezdtek játszani, beszéljétek meg, hogy mi lesz a gyermek nyereménye, ha végig megy a pályán. Ezt a nyereményt pedig írjátok fel egy kupon mágnesre és helyezzétek a táblán a megfelelő helyre. Így mindig ott lesz a cél a gyermek előtt. Az, hogy mekkora nyereményt engedtek csak rajtatok múlik. Lehet akár egy matrica (ha pedig összegyűjt x db matricát, akkor kaphat valami nagyobb dolgot), fagyizás, közös biciklizés, stb.
Utána beszéljétek meg mindig előre, hogy mi lesz a gyermek feladata, mit kell tennie aznap azért, hogy a táblán léphessen egyet. A feladat mindig egyértelmű és pontosan meghatározható, ellenőrizhető legyen.
Játszhattok úgy is, hogy minden nap más feladata van, de akár úgyis, hogy minden nap ugyan azt kell teljesítenie, amíg végig nem ér a pályán. Meg persze akár napi több feladatai lehet akár több mágnesért is. Ti határozzátok meg ezeket, ahogy nektek jó és kényelmes. A tábla csak egy jó alapot nyújt ehhez.
A jutalom tábla használata:
Miután meghatároztátok a fent alapokat, utána kezdődhet is a játék. A tábla kétféle képpen használható:
– egy darab koronggal
– 24db koronggal
Egy korongos játék
Ha csak egy koronggal játszotok, akkor az első napon helyezzétek a tábla mellé a kiválasztott korongot, majd amikor teljesítette a gyermek az arra a napra megbeszélt dolgot, akkor felteheti az első mezőre a korongját.
Következő napokon pedig, mikor újra teljesült a napi cél, akkor ezzel a koronggal léphet a következő mezőre (mint egy társasjátékban).
24 korongos játék
Helyezzétek az összes korongot a tábla mellé. A 24 korong lehet egyforma is, de nagyobb ösztönző lehet a gyermekeknek, ha többféle korong minta közül választhatnak.
Első nap, mikor teljesült a napi feladat, akkor a gyermek kiválaszthat egy korongot, és felhelyezi a Start feliratnál az első mezőre. Ez után pedig minden nap, mikor megérdemli a jutalmat, feltehet egy új korongot a következő szabad mezőre míg a 24 mező mindegyikén nem lesz egy-egy mágnes.
A játék akkor ér véget, ha felkerül az utolsó mezőre is egy korong. Ekkor a kupont megkaphatja a gyermek és beválthatja a rajta szereplő nyereményt.
Ha valami kézzel fogható dolog a nyeremény, azt érdemes beszerezni mire végig ér a gyermek a pályán. Ha pedig egy közös élmény a nyeremény, akkor beszéljétek meg, hogy mikor teljesítitek majd.
Ez után a korongok eltávolításával és kupon cseréjével a játék újra kezdhető.
A 24 korongos játékhoz a teljes nagy csomag egyben is megvásárolható:
– 1 db mágneses alap tábla
– 24 db korong (te tudod összeválogatni a mintákat hozzá)
– 6 db kupon mágnes